MARKKINOINTIVIESTINTÄ x SISÄLLÖNTUOTANTO x VASTUULLISUUS

Referenssit

Voiko markkinointiviestinnän valjastaa vastuullisuuden voimistajaksi?

Kindful growth company tuo laaja-alaisen osaamiseni käyttöösi

Jenni Luoma Kindful growth co.

Etsitkö laaja-alaista markkinoinnin osaajaa? Kanssani saat käyttöön kattavan kokemusten kirjon markkinointiviestinnän alalta.
Aloitin urani copywriterina ja luovana suunnittelijana mainostoimistoissa. Löysin merkityksellisimmän markkinoinnin tekotavan sisältömarkkinoinnin parista.
Olen päässyt hyödyntämään sisältömarkkinoinnin lähestymistapoja niin uudessa hyvinvointi- ja vastuullisuusmediassa, kansainvälistyneessä startup-yrityksessä kuin Suomen toiseksi suurimmassa online-ruokamediassa. 

Olen opiskellut myös palvelumuotoilua, mikä heijastuu projekteissa asiakaslähtöisenä ajatteluna ja haluna muotoilla haasteisiin uudenlaisia ratkaisuita.

Osaamiseni palvelee vastuullisen liiketoiminnan kasvua, sillä olen opiskellut vastuullisuusmuutoksen johtamista ja vastuullisuuden perusteita avoimessa yliopistossa. 

Näistä kokemuksista on kertynyt osaamiskori, jonka hedelmistä voimme poimia uusia siemeniä tulevaisuuden kestävän liiketoiminnan tueksi.

Tehdään kestävistä valinnoista ja hyvinvointia edistävistä elämäntavoista houkuttelevia!

VASTUULLISUUSVIESTINNÄN JA VASTUULLISUUSRAPORTOINNIN REFERENSSIT OVAT SYNTYNEET YHTEISTYÖSSÄ IMPACT AGENCY FABRIKIN KANSSA.


REFERENSSI | KEKÄLE | VASTUULLISUUSRAPORTTI 2022

Tavoitteena oli kertoa vastuullisuusteoista ja -tavoitteista avoimesti sekä brändin “osta vähemmän, pidä enemmän” -filosofiaa henkien. Tavoitteeni oli kertoa monimutkaisistakin asioista asiakaslähtöisesti, läpinäkyvyyttä ja tietoisuutta lisäten. 
Katso koko Kekäleen vastuullisuusviestinnän referenssi Fabrikin sivulta
 

REFERENSSI | POWER | VASTUULLISUUSVIESTINTÄ

Power tarvitsi elektroniikan kiertotalouden palvelulleen, RePOWERille näkyvyyttä ja aktivointia. 
Syntyi viikonlopun mittainen tapahtumakonsepti E-Waste Day, jonka ympärillä aktivoitiin kuluttajia kierrättämään kaappeihin helposti jäävä elektroniikka ja ymmärtämään sen arvo– sekä osana kiertotaloutta että asiakkaan omassa kukkarossa, sillä Power hyvittää kierrätetyistä tuotteista korvauksen. 

Tulokset:
* 4000 kierrätettyä elektroniikkalaitetta 
* yli 10-kertainen määrä hyvityksiä asiakkaille
* 1 onnekas, jonka elektroniikkajäte muuttui kultaharkoksi

REFERENSSI | JOHN NURMISEN SÄÄTIÖN VERKKOKAUPPA BY BALTIC SEA SERVICES | VERKKOKAUPAN UUDISTUS

 

Projektin tavoitteena oli uudistaa John Nurmisen Säätiön verkkokauppa Shopify-alustalle ja päivittää kaupan tunnelma rennoksi ja lifestyle-henkiseksi.
Toiveena oli sanoittaa kaupan tarkoitus: luoda tietoisuutta Itämerestä ja tuoda tunne heimoon kuulumisesta.
Lopputuloksena syntyi ”kauppa Itämeren ystäville”, joka tarjoilee merikulttuuria kirjallisuuden muodossa ja saaristoelämän suosikkituotteita kestävän ulkoelämän tueksi.
Kurkista kauppaan ja anna Itämerirakkautesi näkyä!

Vastuualueet projektissa:
* Verkkokaupan sisällöntuotanto: tekstit ja kuvavalinnat
* Pääviestien muotoilu
* Verkkokaupan SEO-optimoidut tuotesivut ja kategoriatekstit
* Sosiaalisen median markkinointi
* Sähköpostimarkkinointi
* Markkinointisuunnitelman sparraus
 
Referenssikommentti asiakkaalta: verkkokaupan sisällöntuotanto freelancer
Verkkokaupan sisällöntuotanto John Nurmisen Säätiön verkkokauppaan
Verkkokaupan digimarkkinointi freelancerin palveluihin kuuluu markkinointi ja sisällöntuotanto

REFERENSSI | FIKSURUOKA.FI | TAVOITTEENA KIRKKAAMPI TONE OF VOICE

Referenssi Fiksuruoka.fi tone of voice projektista freelance copywriterina

KOKEMUS ANTAA JUUREVAA POHJAA TULEVAISUUDEN KASVULLE

CV ja työnäytteitä

Minska.fi on hyvinvointimedia ja hyvinvointituotteiden verkkokauppa. Minskan sisällöt antavat vinkkejä hyvinvointiin, vastuulliseen ja ympäristöystävälliseen elämäntapaan sekä kasvipohjaiseen ruokaan ja resepteihin. Vastasin Minskan sisältöprosessien johtamisesta sekä sisältöjen suunnittelusta ja tuottamisesta. 

Saavutukset: 
Minskan instagram-seuraajien kasvu nollasta 10 000:een 10 kuukaudessa.

Kertynyt kokemus:
* Brändi-identiteetti  & tone of voice
* Sisältösuunnitelma & sisältökalenteri 
* Inspiroiva ja yhteisöä kasvattava sosiaalisen median sisältö 
* Somekanavien hallinnointi & mainonta (Instagram, Facebook, LinkedIn)
* Inspiroiva ja SEO-optimoitu sisällöntuotanto
* Editointi & julkaisu verkkosivustolle ja verkkokauppaan (WordPress)
* Kaupalliset yhteistyöt: ideointi, konseptointi, toteutus ja raportointi yhteistyökumppaneille
* SEO-optimoitujen verkkokaupan tuotekorttien ohjeistus 
* Markkinointikampanjoiden & jatkuvan inbound-markkinoinnin prosessien kehittäminen
* Datan kerääminen & analysointi: jatkuvan kehittyminen
* Sähköpostimarkkinointi

Valio.fi on Suomen toiseksi suurin online-ruokamedia. Vastasin ruokaisällön suunnittelusta ja tuottamisesta erityisesti Valion digitaalisiin kanaviin.

Saavutukset: Valio.fi:n suuressa verkkosivu-uudistuksessa
verkkosivun rakenne ja sisällöt uudistettiin inspiroivaksi ja helpoksi käyttää, tavoitteena nostaa sivuston SEO-voimaa ja lisätä sivuston kävijämäärää. Projekti pääsi tavoitteisiinsa ja ylitti ne.

Kertynyt kokemus:

* Sisältösuunnitelman luominen & sisältökalenterin ylläpito
* Inspiroivan, auttavaisen ja SEO-optimoidun ruokasisällön suunnittelu, kirjoittaminen, editointi ja julkaisu 
* Sisältöworkshopien suunnittelu ja organisointi
* Reseptikuvausten suunnittelu ja organisointi
* Datan analysointi: jatkuva parantaminen
* Sähköpostimarkkinoinnin ohjaaminen
* PR-viestintä (tiedotteet, uutuusnäytteet, tapahtumat)
* Yhteistyö laajan osaajajoukon kanssa (ruoka-asiantuntijat, digitiimi, markkinointitiimi, tuotepäälliköt, markkinointitoimistot, kuvaajat, stylistit jne.)

Naava-älyviherseinä tuo luonnon ja raikkaan ilman hyvinvointivaikutukset sisätiloihin, joissa urbaani ihminen viettää n. 90 % ajastaan. Content Managerina hallinnoin Naavan sisältöstrategiaa ja rakensin brändille omaa mediaa.

Saavutukset: AdvanceBtoB palkitsi Naava Median parhaana b-to-b -mediana 2018.

Kertynyt kokemus:
* tone of voice & brändin rakentaminen
* sisältöjen teemoitus, suunnittelu, aikataulutus, toteutus, SEO-optimointi ja julkaisu
* sosiaalinen media & somemainonta
* verkkosivujen & myyntimateriaalien suunnittelu, toteutus ja kehitys
* asiakaskertomukset ja sisällöntuotanto hyvinvointi-, työhyvinvointi-, tilasuunnittelu- , teknologia- ja tiedeteemoista
* sisältötiimin johtaminen
* yhteistyö tila-asiantuntijoiden kanssa
* digitaalinen myynti & markkinointi (Hubspot)
* kehittäminen dataan ja asiakaskokemuksiin pohjautuen
* markkinointi- ja myyntifunnelin kehittäminen ja asiakaskokemuksen palvelumuotoilu

Luovana suunnittelijana mainostoimistoissa tärkein tehtäväni on ollut ymmärtää kohderyhmiä ja tehdä heitä koskettavia toteutuksia.
*asiakkaan kilpailuetujen ja brändin kirkastaminen
*vuosittaiset markkinointisuunnitelmat, kaupallisten konseptien suunnittelu ja jalkauttaminen eri medioihin 
(TV-mainokset, printti, sosiaalinen media, digimainonta, POS, messuosastot ja ulkomainonta).

Saavutukset: 
2015 Kulta, AdProfit Junior
2914 Hopea, Cannes Young Lions 

Asiakkuudet:
Sherpa: mm. Suomen Lähikauppa, 
Porvoon kaupunki, Visit Porvoo, Serlachius-museo, Hellon ja Blistex. 
King: mm. Gainomax, Västerbottensost, Säästöpankki ja Edenred. 

Mainostoimistoajoilta minulle on tuttua suurien kokonaisuuksien hallinta ja yksityiskohdista huolehtiminen. 

Palkittu palvelumuotoiluoimisto, nykyään nimellä Hellon.

Toimin copywriterina palvelumuotoiluprojekteissa ja konseptien jalkautuksissa todellisuuteen. Työskentely antoi näköalapaikan huippuluokan palvelumuotoiluprojekteihin ja antoi mahdollisuuden työskennellä alalla, johon minulla on vahva palo.

MITÄ SEURAAVAKSI?

Haluatko kokemukseni käyttöön? Ota yhteyttä ja tehdään yritystoiminnasta merkityksellistä.

REFERENSSIASIAKKAITA